FAQ


Hur fungerar frakter? Vad för fraktalternativ finns det?

Vi skickar ut samtliga beställningar ifrån vårt lager i Stockholm.
Vår stopptid för beställningar är Måndag – Torsdag 15:00 och Fredagar 14:00.

I Sverige erbjuder vi fraktalternativen:

  • Företagspaket (Leverans dagen efter).
  • Mypack (Leverans dagen efter till postombud).

Fraktalternativ Finland, Danmark:

  • TNT Express

Fraktalternativ Norge:

  • UPS Standard (2-4 dagar)
  • UPS Express  (Dagen efter)

Hur fungerar returprocessen?
Samtliga returer skapas via våran hemsida. För att skapa en retur går ni in under ”Mitt Konto” och sedan ”Mina returer”. Det är viktigt att ni beskrivning så mycket som möjligt angående felet på produkten. När returen är skapat så erhåller ni ett RMA nummer och information om er retur både via mail och på hemsidan. Ni kan sedan enkelt följa upp returer steg för steg under processen gång.
För en mer detaljerad beskrivning vänligen klicka här.

Hur vet jag vilka skärmar som är ifrån er?
Samtliga skärmar markeras upp med en av våra stämplar.
Våra stämplar: FHR, RY, CHF (Obs Våra stämplar innehåller även år och batchnummer).

Vad är skillnaden på dem olika kvalitéerna för skärmar?
Vänligen klicka här för en genomgång av våra kvalitéer för iPhone skärmar.

Hur vet jag om en produkt finns i lager?
Alla produkter som är i lager visas under fraktalternativ 1-2 dagar och man ser även antalet i lager under antal. Skulle det inte stå något antal så är produkten inte i lager och fraktalternativ skulle exempelvis visa 3-10 dagar, 7 dagar+. Ett annat enkelt sätt att se om en produkt är i lager är färgen på knappen för att lägga till produkten i varukorgen. Är den grön så finns produkten i lager och om den är röd så finns den tyvärr inte i lager just nu.

Alla produkter som inte finns i lager går att förbeställa och då skickas produkten ut till er så fort den har kommit in till oss.



Hur avbryter jag en produkt eller en beställning?
Vänligen skicka ett mail till support@fhr.se eller linus@fhr.se alternativt ring in till oss på +46700910815.


Vart hittar jag mitt spårningsnummer för en beställning?
När ni har lagt en beställning så hittar ni ert spårningsnummer under "Mitt konto" -> "Mina beställningar" och sedan välj beställning så visas det på högersida.

För beställningar till till Finland, Norge och Danmark så visas inte ett spårningsnummer istället visas en referenskod som är för eran beställning. Det skickas även ut ett spårningsnummer från fraktbolaget till eran e-post.




Hur vet jag vilka produkter som är restade? Vart hittar jag mina restade produkter?

Under fliken ”Mitt Konto” hittar du till vänster i menyn ”Restade produkter”.
Här ser du samtliga beställningar som har rest, ordernummer, artikelnummer, namn och antal.  

Hur fungerar eran gradering av telefoner?
Klicka på följande länk så får ni en detaljerad beskrivning om våran gradering av begangade telefoner. 

För frågor angående leverans vänligen kontakta support@fhr.se alternativt linus@fhr.se