Varureturer

Vi erbjuder enbart storecredit eller produktersättning. Ingen återbetalning.

  • Vi litar på era felbeskrivningar
  • Snabb returhantering.
  • Tillit mot er som kund.

OBS! För att vi ska kunna godkänna en retur måste samtliga steg i denna guide följas.

  • Skapar RMA via sitt kundkonto.
  • Skickar in returer inom garantitid.
  • Skriver en ordentlig felbeskrivning på varje produkt.
  • Skickar endast in skärmar som är köpta ifrån oss.
  • Trasig vara måste anmälas inom tre månader i vårt RMA-system.
  • Samsung skärmar 1 månad och ska returneras i originalförpackning

Detta täcks inte av garanti:

  • Skadade produkter orsakade av eran tekniker gäller ej.
  • Spräckta skärmar
  • Skadade flexkablar täcks ej av garantin.
  • Om teknikern själv limmar, skär eller förändrar varan. (Kontakta oss innan).
  • Om innehållet i paketet skadas på vägen till FHR. Var noga med att paketera din retur.
  • Produkter som inte är köpta ifrån oss.

Bra att veta:

  • Transportskador anmäls här av kunden. Det är posten som ersätter ej FHR
  • Garantitid 12 månader. Kontakta oss för mer information. (Samsung 1 månad).
  • Samsung skärmar 1 månad och ska returneras i originalförpackning.
  • Vi stämplar samtliga produkter.
  • Faktura invändningar måste ske 7 dagar efter mottagen leverans.
  • Vi kan ej ändra på en order efter att den väl är lagd.
  • En tilläggsorder som görs inom 24 timmar debiteras ej dubbel fraktkostnad, vid överenskommelse.
  • Finns det ingen felbeskrivning/information om returen blir den liggandes tills vi erhåller info. Det är kundens ansvar att återkomma med info.
     

Så gör du en varuretur.

Steg 1. (returbegäran)
På vår hemsida:
Logga in på ditt kundkonto och tryck på fliken "Mitt Konto" om du inte automatiskt skickas till denna sida.

Steg 2. (returbegäran)
Välj "My Returns" i listan på vänster sida. Tryck på "Request New Return", i rullgardinen väljer du vilken order produkterna tillhör.
Bocka i produkten/produkterna och fyll i retur beskrivningen. Du kan komplettera din returanmälan under "Mer information" samt ladda upp en bild.

Skriv ut er retursedel som automatisk genereras av systemet se exemplet nedan.

 

Steg 3. (märk upp er trasiga produkt)
Det är viktigt att ni märker upp varje enskild del med en detaljerad felbeskriving samt numrerar om det finns flera av samma typ (Se instruktionen nedan).
Tydlig information om vad som är trasigt samt vem som testat den och vilken RMA den tillhör (RMA-nummer får du under Steg 2).

 

 

Steg 4. (Sänd tillbaka delen till FHR)
Paketera varan noggrant med bubbelplast samt hårdkartong, Samt retur id det som du fått i steg 2.
Sänd paketet med Posten/DHL företagspaket till: (vi mottar ej post ombuds försändelser). Skicka ej till ett post ombud utan direkt till vårt lager. Adressen hittar du nedan

 

FHR Trading AB
Verkstadsgatan 5
117 36 Stockholm

Behöver du hjälp eller har frågor om din retur kontakta Linus:
E-post: linus@fhr.se
Tel: 070 091 08 15