Varureturer

Våra ledord för returer:

  • Vi litar på era felbeskrivningar.
  • Snabb returhantering.
  • Tillit till våra kunder.


Inom Sverige erbjuder vi fri returfrakt. Vi ansvarar inte för att paketen kommer fram till oss. (Hittills har dock 99,9% av alla returpaket kommit fram.) Skickar du returer av högt värde rekommenderar vi att du skickar dem med spårbar försändelse, eller kontaktar oss för en överenskommelse.


OBS:
Vi erbjuder enbart customer credit eller produktersättning, ingen återbetalning.


För att vi ska kunna godkänna en retur måste samtliga steg i denna guide följas:

  • Skapa RMA via kundkonto.
  • Skicka in returer inom garantitid.
  • Skriv en ordentlig felbeskrivning på varje produkt.
  • Skicka endast in skärmar som är köpta från oss.
  • Produkter som är skadade vid leverans måste anmälas inom tre dagar.


Garantitiden är olika för olika produkter:

  • Garantitid för iPhone- och Huawei-skärmar är 12 månader.
  • Garantitid för Samsung-skärmar är en månad. Ska returneras i originalförpackningen.
  • Garantitid för övriga delar är sex månader. Kontakta oss för mer information.


Detta täcks inte av garantin:

  • Produktskador orsakade av kunders tekniker.
  • Produkter som kunders tekniker själv limmat, skurit eller förändrat.
  • Produkter som inte är köpta från oss.
  • Spräckta skärmar.
  • Skadade flexkablar.
  • Om innehållet i paketet skadas på vägen tillbaka till FHR. Var noga med att paketera din retur ordentligt.


Bra att veta:

  • Transportskador anmäler du här. Det är Posten som ersätter skadorna, inte FHR.
  • Vi stämplar samtliga produkter. Skulle du av någon anledningen erhålla en produkt som saknar stämplar, vänligen rapportera det till oss direkt för att garantin ska gälla.
  • Felbeställningar/felleveranser ska reklameras inom fem arbetsdagar efter fakturadatum.
  • Anmärkning mot en faktura ska meddelas skriftligen inom åtta dagar efter fakturadatum.
  • För tilläggsorder som görs inom 24 timmar debiteras inte dubbel fraktkostnad, bara du hör av dig för överenskommelse (så att vi verkligen skickar båda ordrarna tillsammans).
  • Finns det ingen felbeskrivning/information om returen blir den liggande tills vi erhåller den nödvändiga informationen. Det är kundens ansvar att återkomma med info.


Så här gör du en varuretur:


Steg 1

Logga in på ditt kundkonto och tryck på fliken "Mitt Konto" om du inte automatiskt skickas till denna sida. I menyn till vänster klickar du på ”Mina returer” och sedan på "Request new return" uppe till höger.

Steg 2

Välj en order i drop-down-menyn och klicka på ”Tillämpa”.

Bocka i produkterna som du vill returnera, välj antal, anledning, villkor och åtgärd.

Du kan även välja att lägga till returbeställningar från ytterligare ordrar genom välja dem också i drop-down-menyn och klicka på "Tillämpa".

Vid behov kan du fylla i mer detaljerad information i rutan nederst, samt lägga till bilder.

Steg 3

När returen är skapad får den statusen "Pending approval". Så fort vår RMA-personal har gått igenom returen kommer du få ett mejl att den är "approved", och då kan du skicka tillbaka produkterna. Om det saknas någon information så att vi inte kan godkänna returen så får du ett mejl om det som du kan svara på för att förtydliga.

Du får ett RMA-nummer och en retursedel som skapas automatiskt av systemet. (Se exemplet nedan.)


Steg 4

Det är viktigt att du märker varje enskild del med en detaljerad felbeskrivning och även numrerar dem om det finns flera av samma typ. Skriv tydligt vad som är trasigt samt vem som har testat det och vilken RMA den tillhör.

Paketera produkterna noggrant med bubbelplast och hård ytterkartong. Skriv ut och fäst retursedeln du fick av oss på paketet.

Steg 5

Skicka paketet med Posten/DHL företagspaket. (Skicka inte till ett postombud utan direkt till vårt lager. Adressen står redan på retursedeln.)

FHR Parts AB
Vanadisvägen 4
113 46 Stockholm


Behöver du hjälp eller har frågor om din retur, kontakta Support.

E-post: support@fhr.se
Telefon: 0700-91 08 15