Cookie
This website requires cookies to provide all of its features. For more information on what data is contained in the cookies, please see our Privacy Policy page. To accept cookies from this site, please click the Accept button below.
Våra ledord för returer:
Inom Sverige erbjuder vi fri returfrakt. Vi ansvarar inte för att paketen kommer fram till oss. (Hittills har dock 99,9% av alla returpaket kommit fram.) Skickar du returer av högt värde rekommenderar vi att du skickar dem med spårbar försändelse, eller kontaktar oss för en överenskommelse.
OBS: Vi erbjuder enbart customer credit eller produktersättning, ingen återbetalning.
För att vi ska kunna godkänna en retur måste samtliga steg i denna guide följas:
Garantitiden är olika för olika produkter:
Detta täcks inte av garantin:
Bra att veta:
Så här gör du en varuretur:
Steg 1
Logga in på ditt kundkonto och tryck på fliken "Mitt Konto" om du inte automatiskt skickas till denna sida. I menyn till vänster klickar du på ”Mina returer” och sedan på "Request new return" uppe till höger.
Steg 2
Välj en order i drop-down-menyn och klicka på ”Tillämpa”.
Bocka i produkterna som du vill returnera, välj antal, anledning, villkor och åtgärd.
Du kan även välja att lägga till returbeställningar från ytterligare ordrar genom välja dem också i drop-down-menyn och klicka på "Tillämpa".
Vid behov kan du fylla i mer detaljerad information i rutan nederst, samt lägga till bilder.
Steg 3
När returen är skapad får den statusen "Pending approval". Så fort vår RMA-personal har gått igenom returen kommer du få ett mejl att den är "approved", och då kan du skicka tillbaka produkterna. Om det saknas någon information så att vi inte kan godkänna returen så får du ett mejl om det som du kan svara på för att förtydliga.
Du får ett RMA-nummer och en retursedel som skapas automatiskt av systemet. (Se exemplet nedan.)
Steg 4
Det är viktigt att du märker varje enskild del med en detaljerad felbeskrivning och även numrerar dem om det finns flera av samma typ. Skriv tydligt vad som är trasigt samt vem som har testat det och vilken RMA den tillhör.
Paketera produkterna noggrant med bubbelplast och hård ytterkartong. Skriv ut och fäst retursedeln du fick av oss på paketet.
Steg 5
Skicka paketet med Posten/DHL företagspaket. (Skicka inte till ett postombud utan direkt till vårt lager. Adressen står redan på retursedeln.)
FHR Parts AB
Vanadisvägen 4
113 46 Stockholm
Behöver du hjälp eller har frågor om din retur, kontakta Support.
E-post: support@fhr.se
Telefon: 0700-91 08 15