Försäljningsvillkor, frakt och retur
Kunder
FHR Parts AB är en grossist som säljer mobiltelefonreservdelar till återförsäljare och serviceverkstäder för vidareförsäljning.
Priser
Priserna är exklusive moms och frakt (se fraktvillkor nedan). För dagsaktuella priser, se alltid vår hemsida. Vi reserverar oss för tryckfel samt valutakursförändringar.
Villkor
Varorna förblir FHR Parts AB:s egendom tills dess full betalning erlagts. Fram till dess att äganderättsövergången sker åtar sig kunden att väl vårda den mottagna varan och hålla den försäkrad.
FHR Parts AB förbättrar sina valideringsprocesser kontinuerligt för att säkerställa att produkter inte är behäftade med immaterialrättsliga intrång. FHR Parts AB ska inte befinnas ansvarig gentemot någon part för en produkts påstådda autenticitet, varumärkesrättigheter eller andra immaterialrättsliga intrång.
Begagnade produkter säljs i befintligt skick.
Garanti
Garantivillkor
- Garantitiden gäller från leveransdatumet.
- Det ordinarie produktsortimentet har 12 månaders garanti.
- Begagnade telefoner har 1 månads garanti. Garanti för telefoner täcks inte av svarta fläckar på kameran som syns på skärmen vid inzoomning eller damm i kameralinsen
- Batterier har 6 månaders garanti. Vi kan inte garantera att batterierna har alla funktioner som kommer med uppdateringar med iOS exempel batterihälsa.
- En produkt som saknar våra markeringar täcks inte av garantin. Upptäcks avsaknad av markeringar åligger det köparen att informera FHR om detta på leveransdagen.
- Vi erbjuder utbyte även av skärmar som är använda/repiga vid leverans.
- Garantin gäller inte om produkten har en skadad flexkabel eller sprickor.
- Garantin gäller inte om en produkt skadats i transporten. Fraktskador anmäls till fraktbolaget (DHL/PostNord).
- Du måste följa våra RMA-regler när du returnerar, annars förbrukas garantin. Läs mer om RMA här.
- Ingen bytesrätt till annan vara. Utbyte gäller endast till samma vara om någonting levererats defekt.
- FHR Parts kan inte garantera batterihälsan på telefoner som säljs som "defekta/Face ID".
Undantag från garantin
Tillverkarna av smartphones och läsplattor gör löpande förändringar i programvaran, vilket kan medföra att en levererad produkt, t.ex. en OEM-display, inte längre fungerar. Vi garanterar att de produkter som vi levererar fungerar till angiven leverantörs produkt på leveransdagen. Vi kan dock inte ta ansvar för om produkten efter en programvaruuppdatering inte längre fungerar, och det är således inte en giltig grund för en reklamation eller för utnyttjande av ångerrätten.
Frakt
Fraktalternativ och -kostnad
Vi skickar endast ut beställningar på vardagar. Om du beställer före stopptid så skickar vi samma dag.
FHR Parts kan nu ebrjuda frakt med DHL via både flyg express
och vägtransport ekonomi.
Stopptid: Måndag-Torsdag 16:30/Fredag 15:30
(FHR Parts har upphämtning från DHL 17:30 - 18:30 och arbetar för att behandla försändningar även efter 16:30, vi kan dock ej garantera att försändelsen hinner behandlas efter 16:30.)
DHL Express 199 kr
DHL Economy 149 kr
Fraktalternativ inom Sverige:
- PostNord varubrev (Levererar ej Batterier) 1-2 dagar - 49 kr (Stopptid 16:00, Fre: 15:00)
- PostNord paket (Leverar Ej Batterier) 2-5 dagar - 99 kr (Stopptid 16:00, Fre: 15:00)
- Schenker - 195 kr - 1-2 dagar (Stopptid: 15:00)
Fraktalternativ Finland:
- Posti Oy Express Paketti - 139 kr - 1-3 dagar (Stopptid: 14:30)
- Posti Oy Postipaketti - 139 kr - 2-5 dagar (Stopptid: 14:30)
Fraktalternativ Danmark:
- PostNord Parcel - 99 kr - 2-5 dagar (Stopptid 16:00, Fre: 15:00)
- PostNord MyPack Collect - 95 kr (Stopptid 16:00, Fre: 15:00)
- Bring Business - 189 kr (Stopptid: 15:00)
Fraktalternativ Norge:
- Bring Business - 189 kr (Stopptid: 15:00)
- Bring PickUp Parcel - 139 kr (Stopptid: 15:00)
Vi försöker att hantera och skicka iväg alla beställningar som görs inom en timme efter stopptid.
Batterier:
OBS: För att vi ska skicka batterier med expressfrakt måste du beställa lika många skärmar/telefoner som batterier. Om det är fler batterier än så, så kommer de att skickas med ekonomi/standard som tidigare.
Så om du till exempel beställer 10 skärmar kan du beställa 10 batterier med expressfrakt. Vi hoppas att detta kommer att underlätta!
Det går ej att skicka batterier med PostNord varubrev.
Restorder
Restordrar levereras till er fraktfritt eftersom ordern redan är betald. Vi förbehåller oss rätten att inte restnotera produkter där tillgången och/eller prisnivån har ändrats, på grund av instabiliteten som präglar mobilbranschen.
Betalning
För kreditgodkända kunder mot faktura (14 dagar).
För ej kreditgodkända kunder via kreditkort eller PayPal (förskottsbetalning).
Retur
Retur av defekt produkt
Inom Sverige erbjuder vi fri returfrakt. Returer från utlandet bekostas av köparen.
Originalemballage eller fraktemballage som godkänts av fraktbolaget ska användas för att undvika transportskador. Är transportskadorna orsakade av bristfälligt emballage ingår det inte i FHR garantiåtaganden. Utfärdande av RMA-nummer innebär inte att FHR har godkänt er produkt för eventuell åtgärd (OBS: Varje defekt produkt behöver en bifogad felbeskrivning).
För returer som har åtgärdats och sedan inte hämtats ut av kunden, och som därmed åter går i retur till FHR, förbehåller vi oss rätten att ta ut en hanteringsavgift på 250 kr för att täcka våra omkostnader.
Om produkten har utgått ur sortimentet är det FHR som avgör huruvida den returnerade produkten ska repareras eller ersättas med en likvärdig produkt, eller om den ska krediteras.
Retur av felbeställd produkt
För felbeställda varor till ett värde på eller under 250:- erbjuder vi inga återköp.
För felbeställda varor till ett värde över 250:- erbjuder vi återköp men debiterar en felbeställningsavgift på 20% av värdet, eller minst 250:-.
Produkter som returneras skall vara kompletta, i felfritt originalemballage med alla tillbehör. Om så inte är fallet kommer returen att nekas och kunden står för frakten tillbaka.
Felbeställningar/felleveranser skall reklameras inom fem arbetsdagar från fakturadatum. Anmärkning mot en faktura skall skriftligen meddelas senast åtta dagar efter fakturadatum.
Återköp av felbeställda produkter gäller i 5 dagar efter köp och kunden står alltid för frakten.
Transportskador
Transportskador reklameras hos fraktbolaget och ska rapporteras till FHR inom 24 timmar efter mottagen leverans.
Specialbeställda produkter
Beställningsvaror kan endast returneras till oss med garantiåtgärd.
Utbyte av defekta produkter sker efter att den defekta produkten skickats in och den angivna felbeskrivningen har bekräftats.
Retur av trasiga produkter sker på er bekostnad. De utbytta/reparerade produkterna skickar vi tillbaka till er på vår bekostnad.
Kreditering
Kreditering av returnerade varor sker enligt varans dagspris.
Nyttjandet av RMA-nummer innebär att ovanstående villkor accepteras.
FHR.se drivs av
FHR Parts AB
Organisationsnummer: 556907-1565
Postadress: Vanadisvägen 4, 113 46 Stockholm
Besöksadress: Vanadisvägen 2 i Stockholm
E-post: support (a) fhr.se
FHR reserverar sig för eventuella feltryck på vår hemsida eller i andra publikationer utgivna av oss.