Försäljningsvillkor, frakt och retur

Kunder
FHR Parts AB är en grossist som säljer mobiltelefonreservdelar till återförsäljare och serviceverkstäder för vidareförsäljning.


Priser
Priserna är exklusive moms och frakt (se fraktvillkor nedan). För dagsaktuella priser, se alltid vår hemsida. Vi reserverar oss för tryckfel samt valutakursförändringar.


Villkor
Varorna förblir FHR Parts AB:s egendom tills dess full betalning erlagts. Fram till dess att äganderättsövergången sker åtar sig kunden att väl vårda den mottagna varan och hålla den försäkrad.

FHR Parts AB förbättrar sina valideringsprocesser kontinuerligt för att säkerställa att produkter inte är behäftade med immaterialrättsliga intrång. FHR Parts AB ska inte befinnas ansvarig gentemot någon part för en produkts påstådda autenticitet, varumärkesrättigheter eller andra immaterialrättsliga intrång.

Begagnade produkter säljs i befintligt skick.

 

Garanti

Garantivillkor

  • Garantitiden gäller från leveransdatumet.
  • Det ordinarie produktsortimentet har 12 månaders garanti.
  • Begagnade telefoner har 1 månads garanti.
  • Batterier har 6 månaders garanti.
  • En produkt som saknar våra markeringar täcks inte av garantin. Upptäcks avsaknad av markeringar åligger det köparen att informera FHR om detta på leveransdagen.
  • Vi erbjuder utbyte även av skärmar som är använda/repiga vid leverans.
  • Garantin gäller inte om produkten har en skadad flexkabel eller sprickor.
  • Garantin gäller inte om en produkt skadats i transporten. Fraktskador anmäls till fraktbolaget (DHL/PostNord).
  • Du måste följa våra RMA-regler när du returnerar, annars förbrukas garantin. Läs mer om RMA här.
  • Ingen bytesrätt till annan vara. Utbyte gäller endast till samma vara om någonting levererats defekt.


Undantag från garantin
Tillverkarna av smartphones och läsplattor gör löpande förändringar i programvaran, vilket kan medföra att en levererad produkt, t.ex. en OEM-display, inte längre fungerar. Vi garanterar att de produkter som vi levererar fungerar till angiven leverantörs produkt på leveransdagen. Vi kan dock inte ta ansvar för om produkten efter en programvaruuppdatering inte längre fungerar, och det är således inte en giltig grund för en reklamation eller för utnyttjande av ångerrätten.

 

Frakt

Fraktalternativ och -kostnad

Vi skickar endast ut beställningar på vardagar. Om du beställer före stopptid så skickar vi samma dag.

Fraktalternativ inom Sverige:

  • DHL företagspaket (Leverans dagen efter för majoriten av Sverige) – 99 kr – Stopptid 17:00
  • PostNord varubrev – 99 kr – Stopptid 14:00

Fraktalternativ till Finland, Danmark och Norge:

  Pris Leveranstid Stopptid måndag-torsdag Stopptid fredag
UPS Standard 249 kr 1-2 dagar 12:00 12:00
FedEx Economy 249 kr 2-5 dagar 17:00 15:00
FedEx Express 329 kr 1-2 dagar 17:00 15:00
TNT Economy Express 145 kr 2-5 dagar 14:00 14:00
TNT Express 199 kr 1-2 dagar 14:00 14:00

 

Leveransalternativen DHL och Posten Företagspaket samt hämtning och utkörning finns för mindre beställningar.

Vi erbjuder även panikbud direkt till dig eller din kund.


Batterier
Vi kan nu skicka ut batterier med FedEx Express/Priority.

OBS: För att vi ska skicka batterier med expressfrakt måste du beställa lika många skärmar/telefoner som batterier. Om det är fler batterier än så, så kommer de att skickas med ekonomi/standard som tidigare.

Så om du till exempel beställer 10 skärmar kan du beställa 10 batterier med expressfrakt. Vi hoppas att detta kommer att underlätta!


Restorder
Restordrar levereras till er fraktfritt eftersom ordern redan är betald. Vi förbehåller oss rätten att inte restnotera produkter där tillgången och/eller prisnivån har ändrats, på grund av instabiliteten som präglar mobilbranschen.


Betalning
För kreditgodkända kunder mot faktura (14 dagar).

För ej kreditgodkända kunder via kreditkort eller PayPal (förskottsbetalning).

Faktura levereras i pdf-format via mejl.

 

Retur

Retur av defekt produkt
Inom Sverige erbjuder vi fri returfrakt. Returer från utlandet bekostas av köparen.

Originalemballage eller fraktemballage som godkänts av fraktbolaget ska användas för att undvika transportskador. Är transportskadorna orsakade av bristfälligt emballage ingår det inte i FHR garantiåtaganden. Utfärdande av RMA-nummer innebär inte att FHR har godkänt er produkt för eventuell åtgärd (OBS: Varje defekt produkt behöver en bifogad felbeskrivning).

För returer som har åtgärdats och sedan inte hämtats ut av kunden, och som därmed åter går i retur till FHR, förbehåller vi oss rätten att ta ut en hanteringsavgift på 250 kr för att täcka våra omkostnader.

Om produkten har utgått ur sortimentet är det FHR som avgör huruvida den returnerade produkten ska repareras eller ersättas med en likvärdig produkt, eller om den ska krediteras.


Retur av felbeställd produkt

För felbeställda varor till ett värde på eller under 250:- erbjuder vi inga återköp.

För felbeställda varor till ett värde över 250:- erbjuder vi återköp men debiterar en felbeställningsavgift på 20% av värdet, eller minst 250:-.

Produkter som returneras skall vara kompletta, i felfritt originalemballage med alla tillbehör. Om så inte är fallet kommer varan att skickas tillbaka och vi debiterar avsändaren för returfrakten.

Felbeställningar/felleveranser skall reklameras inom fem arbetsdagar från fakturadatum. Anmärkning mot en faktura skall skriftligen meddelas senast åtta dagar efter fakturadatum.

Återköp av felbeställda produkter gäller i 30 dagar efter köp om ingenting annat överenskommits med FHR Parts.

Om FHR har skickat ut fel produkt så skickar vi ut rätt produkt utan fraktkostnad och ordnar retursedel för den felutskickade produkten.


Transportskador

Transportskador reklameras hos fraktbolaget och ska rapporteras till FHR inom 24 timmar efter mottagen leverans.


Specialbeställda produkter
Beställningsvaror kan endast returneras till oss med garantiåtgärd.
Utbyte av defekta produkter sker efter att den defekta produkten skickats in och den angivna felbeskrivningen har bekräftats.
Retur av trasiga produkter sker på er bekostnad. De utbytta/reparerade produkterna skickar vi tillbaka till er på vår bekostnad.


Kreditering
Kreditering av returnerade varor sker enligt varans dagspris.

Nyttjandet av RMA-nummer innebär att ovanstående villkor accepteras.

 

FHR.se drivs av
FHR Parts AB
Organisationsnummer: 556907-1565

Postadress: Vanadisvägen 4, 113 46 Stockholm
Besöksadress: Vanadisvägen 2 i Stockholm
E-post: support (a) fhr.se

 

FHR reserverar sig för eventuella feltryck på vår hemsida eller i andra publikationer utgivna av oss.