Order/Beställning

Hur vet jag vilka skärmar som är ifrån er?

Samtliga skärmar markeras upp med en av våra stämplar. 
Våra stämplar: FHR, RY, CHF, CN, FHM (Obs Våra stämplar innehåller även år och batchnummer).

Vad är skillnaden på dem olika kvalitéerna för skärmar?

Vänligen klicka här för en genomgång av våra kvalitéer för iPhone skärmar.

Hur vet jag om en produkt finns i lager?

Alla produkter som är i lager visas under fraktalternativ 1-2 dagar och man ser även antalet i lager under antal. Skulle det inte stå något antal så är produkten inte i lager och fraktalternativ skulle exempelvis visa 3-10 dagar, 7 dagar+. Ett annat enkelt sätt att se om en produkt är i lager är färgen på knappen för att lägga till produkten i varukorgen. Är den grön så finns produkten i lager och om den är röd så finns den tyvärr inte i lager just nu.

Alla produkter som inte finns i lager går att förbeställa och då skickas produkten ut till er så fort den har kommit in till oss. 
support@fhr.se eller linus@fhr.se alternativt ring in till oss på +46700910815.

Vart hittar jag mitt spårningsnummer för en beställning?

När ni har lagt en beställning så hittar ni ert spårningsnummer under "Mitt konto" -> "Mina beställningar" och sedan välj beställning så visas det på högersida.
Klicka på följande länk så får ni en detaljerad beskrivning om våran gradering av begangade telefoner. 

What does the return process look like?

You can request an RMA for a finished order on our website. To do this, click on “My Returns” in your account view. It is important that you precisely describe every defect in order to give our technicians the necessary information for quickly processing your return. RMAs can usually be processed within a few days’ time.

A more detailed description of the RMA process can be found here.

Video - Create return

Vi levererar inte direkt till boxadresser

Vi kan inte leverera beställningar direkt till boxadresser. Det är kundens ansvar att se över adressuppgifterna innan beställningen skickas igenom.

Restade produkter

Du kan smidigt och enkelt se vilka produkter som inte är levererade ännu genom att gå in under "Mitt konto" klicka sedan på "Restade produkter".

Frakt/Leverans

Hur fungerar frakter? Vad för fraktalternativ finns det?

Vi skickar ut samtliga beställningar ifrån vårt lager i Kungsör. 
Vår stopptid för beställningar är Måndag – Torsdag 15:00 och Fredagar 14:00.

I Sverige erbjuder vi fraktalternativen:

  • DHL företagspaket (Leverans dagen efter för majoriten av Sverige).
  • Brev (Ordrar under 1000 kr går att beställas via brev).

Fraktalternativ Finland, Danmark och Norge:

  • Fedex Economy Express
  • Fedex Priority (Express)
  • TNT Economy
  • TNT Express

Obs! Batterier kan ej skickas med expressleverans. Har ni lagt en order innehållandes batterier som expressfrakt så kommer vi ändra om den till ekonomi alternativet. Just nu kan det förekomma förseningar pga COVID-19, vi ber om ursäkt för det.

Hur vet jag vilka produkter som är restade? Vart hittar jag mina restade produkter?

Under fliken ”Mitt Konto” hittar du till vänster i menyn ”Restade produkter”.
Här ser du samtliga beställningar som har rest, ordernummer, artikelnummer, namn och antal.  

Macbook - Längre leveranstid

Macbook batterier & skärmar tar cirka 4-6 veckor att få in till lager om ett inköp inte redan är placerat. Ni kan alltid höra med support@fhr.se

Samsung - Längre leveranstid

Vissa produkter från Samsung är helt slut hos våra leverantörer samt hos tillverkaren själva. Så står en produkt att den inte är i lager kan vi tyvärr inte ge ett leveransdatum. Vi hoppas att åter få in dessa produkter snart.

Betalning

Butikskredit/Customer credit

I samband med att ni av olika anledningar får en customer credit så ser ni det som ett tillgodohavande på ert konto, där beloppet presenteras exklusive moms eftersom era priser presenteras för er exklusive moms. I samband med att ni utnyttjar er customer credit så läggs det på moms på beloppet som ni utnyttjar (er customer credit räknas upp/multipliceras med 1,25) så att det belopp som ni utnyttjar även kommer att innehålla moms, ifall ni är momspliktig. Priset på de produkter som ni köper kommer nu att vara opåverkat av customer crediten och momsbeloppet på fakturan baserar sig på summan av priset på de olika produkter som ni köper och fakturabeloppet kommer att bli summan av priset på de olika produkter som ni köper plus momsbeloppet (som vanligt vid fakturering). Det customercreditbeloppet som ni väljer att utnyttja kommer sedan att redovisas på er faktura och minska fakturabeloppet som ni ska betala, på motsvarande sätt som om ni skulle utnyttja en kreditfaktura vid er betalning.

Returer/Reklamationer

Hur fungerar returprocessen?

Samtliga returer skapas via våran hemsida. För att skapa en retur går ni in under ”Mitt Konto” och sedan ”Mina returer”. Det är viktigt att ni beskrivning så mycket som möjligt angående felet på produkten. När returen är skapat så erhåller ni ett RMA nummer och information om er retur både via mail och på hemsidan. Ni kan sedan enkelt följa upp returer steg för steg under processen gång. 
För en mer detaljerad beskrivning vänligen klicka här.

What does the return process look like?

You can request an RMA for a finished order on our website. To do this, click on “My Returns” in your account view. It is important that you precisely describe every defect in order to give our technicians the necessary information for quickly processing your return. RMAs can usually be processed within a few days’ time.

A more detailed description of the RMA process can be found here.

Video - Skapa retur

Video - Create return

Butikskredit

Summan för butikskredit visas alltid som ex moms. När ni checkar ut en beställning kan ni välja att använda er av eran butikskredit, OBS summan ni skriver in är ex moms.

Vem står för returfrakten?

Inom Sverige erbjuder vi en fri retur frakt, vi ansvarar dock inte för att paketen kommer fram till oss. Hittills har 99.9% av alla returpaket kommit fram till oss. Skickar ni returer av högt värde rekommenderar vi er att boka en försändelse som går att spåra.

Retur av felbeställd produkt

Av era felbeställda varor till ett värde på eller under 250: - tar vi inte tillbaka. Av era ångrade varor till ett värde över 250: - tar vi tillbaka men debiterar Er en felbeställningsavgift på 40% av värdet eller minst 250:-, gäller 30 dagar efter köp. Efter 30 dagar gör vi ej inköp. Produkter som returneras för kreditering skall vara i komplett, i felfritt originalemballage med alla tillbehör. Om så inte är fallet kommer varan att skickas tillbaks till avsändaren. Avsändaren debiteras med returfrakt. Retur ska ske inom 14 dagar från fakturadatum. Annars kan krediteringen inte ske. Felbeställningar/felleveranser skall reklameras inom fem arbetsdagar från fakturadatum. Anmärkningen mot denna faktura skall skriftligen meddelas 8 dagar innan till FHR Parts AB.

Övrigt