FAQ

Search our articles or browse by category below

Samtliga skärmar markeras upp med en av våra stämplar. 
Våra stämplar: FHR, RY, CHF, CN, FHM (Obs Våra stämplar innehåller även år och batchnummer).

Vänligen klicka här för en genomgång av våra kvalitéer för iPhone skärmar.

Alla produkter som är i lager visas under fraktalternativ 1-2 dagar och man ser även antalet i lager under antal. Skulle det inte stå något antal så är produkten inte i lager och fraktalternativ skulle exempelvis visa 3-10 dagar, 7 dagar+. Ett annat enkelt sätt att se om en produkt är i lager är färgen på knappen för att lägga till produkten i varukorgen. Är den grön så finns produkten i lager och om den är röd så finns den tyvärr inte i lager just nu.

Alla produkter som inte finns i lager går att förbeställa och då skickas produkten ut till er så fort den har kommit in till oss. 

Vänligen skicka ett mail till support@fhr.se eller linus@fhr.se alternativt ring in till oss på +46700910815.

När ni har lagt en beställning så hittar ni ert spårningsnummer under "Mitt konto" -> "Mina beställningar" och sedan välj beställning så visas det på högersida.

För beställningar till till Finland, Norge och Danmark så visas inte ett spårningsnummer istället visas en referenskod som är för eran beställning. Det skickas även ut ett spårningsnummer från fraktbolaget till eran e-post.

Vi kan inte leverera beställningar direkt till boxadresser. Det är kundens ansvar att se över adressuppgifterna innan beställningen skickas igenom.

Du kan smidigt och enkelt se vilka produkter som inte är levererade ännu genom att gå in under "Mitt konto" klicka sedan på "Restade produkter".

Vi skickar ut samtliga beställningar ifrån vårt lager i Stockholm. 
Vår stopptid för beställningar är Måndag – Torsdag 15:00 och Fredagar 14:00.

I Sverige erbjuder vi fraktalternativen:

  • Företagspaket (Leverans dagen efter).
  • Mypack (Leverans dagen efter till postombud).

Fraktalternativ Finland, Danmark:

  • TNT Express

Fraktalternativ Norge:

  • UPS Standard (2-4 dagar)
  • UPS Express  (Dagen efter)

När ni har lagt en beställning så hittar ni ert spårningsnummer under "Mitt konto" -> "Mina beställningar" och sedan välj beställning så visas det på högersida.

För beställningar till till Finland, Norge och Danmark så visas inte ett spårningsnummer istället visas en referenskod som är för eran beställning. Det skickas även ut ett spårningsnummer från fraktbolaget till eran e-post.

Under fliken ”Mitt Konto” hittar du till vänster i menyn ”Restade produkter”.
Här ser du samtliga beställningar som har rest, ordernummer, artikelnummer, namn och antal.  

Macbook batterier & skärmar tar cirka 4-6 veckor att få in till lager om ett inköp inte redan är placerat. Ni kan alltid höra med support@fhr.se

I samband med att ni av olika anledningar får en customer credit så ser ni det som ett tillgodohavande på ert konto, där beloppet presenteras exklusive moms eftersom era priser presenteras för er exklusive moms. I samband med att ni utnyttjar er customer credit så läggs det på moms på beloppet som ni utnyttjar (er customer credit räknas upp/multipliceras med 1,25) så att det belopp som ni utnyttjar även kommer att innehålla moms, ifall ni är momspliktig. Priset på de produkter som ni köper kommer nu att vara opåverkat av customer crediten och momsbeloppet på fakturan baserar sig på summan av priset på de olika produkter som ni köper och fakturabeloppet kommer att bli summan av priset på de olika produkter som ni köper plus momsbeloppet (som vanligt vid fakturering). Det customercreditbeloppet som ni väljer att utnyttja kommer sedan att redovisas på er faktura och minska fakturabeloppet som ni ska betala, på motsvarande sätt som om ni skulle utnyttja en kreditfaktura vid er betalning.

Samtliga returer skapas via våran hemsida. För att skapa en retur går ni in under ”Mitt Konto” och sedan ”Mina returer”. Det är viktigt att ni beskrivning så mycket som möjligt angående felet på produkten. När returen är skapat så erhåller ni ett RMA nummer och information om er retur både via mail och på hemsidan. Ni kan sedan enkelt följa upp returer steg för steg under processen gång. 
För en mer detaljerad beskrivning vänligen klicka här.

Summan för butikskredit visas alltid som ex moms. När ni checkar ut en beställning kan ni välja att använda er av eran butikskredit, OBS summan ni skriver in är ex moms.

Inom Sverige erbjuder vi en fri retur frakt, vi ansvarar dock inte för att paketen kommer fram till oss. Hittills har 99.9% av alla returpaket kommit fram till oss. Skickar ni returer av högt värde rekommenderar vi er att boka en försändelse som går att spåra.